Een flinke contentboost voor Easybaby

Meestal focus ik me als freelance content marketeer op langdurige samenwerkingen. Ik ondersteun content en communicatie-afdelingen om een aantal maanden content te maken. Voor Easybaby was dit anders. In een week tijd van script tot oplevering van een ‘bak aan verse nieuwe videocontent.’

Het assortiment van Easybaby

Easybaby: producten waar ouders blij van worden.

Easybaby is een webshop die handige babyapparatuur verkoopt voor ouders die hun leven met een baby aangenamer en gemakkelijker willen maken. In vier jaar tijd is het bedrijf enorm gegroeid. Inmiddels zijn duizenden ouders fan van de Easybaby Milk Maker. Dit apparaat maakt in acht seconden de perfecte warme fles voor een baby, zonder klontjes, luchtbelletjes, en in de juiste hoeveelheid.

De online marketeer van Easybaby is een expert in het optimaliseren van social ads, zodat ouders online kennis kunnen maken met het assortiment. De vraag aan mij was: ontwikkel nieuwe content waarmee we nieuwe social ads kunnen maken. En dat is goed gelukt! Samen hebben we de volgende drie formats uitgewerkt.

Format 1: USP’s door eigenaar

Daisy is eigenaar en het gezicht van Easybaby. Ze is verpleegkundige voor pasgeboren baby’s en weet dus exact welke handige hulpmiddelen ouders nodig hebben. Samen hebben we vier video’s opgenomen waarin ze informatie deelt over waarom Easybaby zo succesvol is. En waarom ouders absoluut ook een product van Easybaby nodig hebben.

Format 2: POV-video voor social ads

Point of View, afgekort als POV, is een filmtechniek waarbij het lijkt alsof de kijker door de ogen van een filmpersonage kijkt. We hebben twee POV-video’s opgenomen waardoor de kijker vanuit het POV-perspectief ziet hoe de Easybaby Milk Maker exact werkt. En dat werkt super! Deze video’s worden gebruikt als advertenties op social media.

Format 3: User Generated Content

In samenwerking met Easybaby hebben we een briefing opgesteld en een selectie gemaakt van UGC-creators die, in ruil voor een Milk Maker, een enthousiaste video over het apparaat zullen maken. User Generated Content, TikTok en Instagram Reels zijn voor mij nog geen dagelijkse kost. Het is des te interessanter om te ontdekken hoe we de beste creators kunnen vinden die content produceren die Easybaby vervolgens via Social Ads kan verspreiden.

Vorige
Vorige

Fotografie en video tijdens het SOLVM Emailmarketing Event

Volgende
Volgende

ONVZ Zorgverzekeraar. Mijn eerste freelance job.