Aan de basis van Carqon als Marketing Manager.
Ik kan een boek schrijven over Carqon. Een mooi boek! Van de eerste marktonderzoeken tot het samenwerken met nationale en internationale influencers. Een once-in-a-lifetime project wat ik met veel passie en energie heb opgezet.
Samen met een klein en gemotiveerd team stond ik aan de aftrap van deze start-up. Een start-up met een solide fundament om echt iets op te bouwen. Achter de schermen was de holding Babboe Bakfietsen de initiatiefnemer en financier van Carqon. Dat maakte het mogelijk om snel stappen te zetten. Het ontwikkelen van een visuele identiteit, organiseren van internationale dealerevents en het optuigen van de multistore in Magento. Het hoorde allemaal tot mijn verantwoordelijkheid.
Jack of all trades
Tijdens deze vier jaar Carqon heb ik mijn vaardigheden extreem kunnen ontwikkelen. Op dag 1 was er nog geen bakfiets. Vier jaar later waren er drie modellen, meer dan 300 dealers, lovende recensies en prachtig beeldmateriaal. Ik was de ‘jack of all trades’ als marketing manager. Uiteraard met support van een betrokken team, leveranciers, freelancers en bureau’s. De highlights voor mij:
Prachtige recensies door het internationale platform The Verge en door het Nederlandse Bright.
Samenwerkingen met onder andere Daley Blind, Arie Boomsma, Ellen Hoog, Red Bull en Jon Olsson.
Ontwikkelen visuele identiteit, merktaal en website met Click & Collect webstore.